7 באוקטובר. עשרות מחבלים פלשו לבסיס צבאי ליד זיקים וטבחו בחיילות ובחיילים. עשרות נהרגו ונפצעו. מ"כ הטירונים, עידן בצלאלי, נפצע קשה ואיבד חברים רבים ששירתו איתו. הוא ספג כדור קלצ'ניקוב של אחד המחבלים שחדר דרך הלסת שלו, ריסק אותה ויצא מאזור הכתף. בימים אלו הוא משתקם בזכות שחזור אותו חלק שרוסק בפניו בסיוע מדפסת תלת-ממד.
3 צפייה בגלריה
עידן בצלאלי פציעה בלסת
עידן בצלאלי פציעה בלסת
עידן בצלאלי. פונה לבית החולים באסותא כשחייו בסכנה
(צילום: אסותא אשדוד)
לאחר שנפצע הוטס בצלאלי במסוק לבית החולים הציבורי אסותא באשדוד כשהוא במצב קשה וחייו בסכנה. הוא הובהל לחדר הניתוח כדי לייצב את מצבו, ולאחר מכן הבינו הרופאים את חומרת הפגיעה בלסת. "הוא הגיע אלינו עם דימום בלתי נשלט בפנים, חדירה של קליע שפגעה בלסת", סיפר בשיחה עם ynet ד"ר מאיר דבקו, רופא פה ולסת ומנהל היחידה לכירוגיה, פה פנים ולסתות באסותא אשדוד.
ד"ר מאיר דבקו מבית החולים אסותא אשדודד"ר מאיר דבקו צילום: אסותא אשדוד
"החדירה של הכדור עשתה הרבה מאוד נזק. זה ריסק לו את כל הלסת בצד שמאל. כמובן שהבנו שהוא לא יכול להישאר במצב הזה, אבל מאחר שמדובר בפצע ירי עם פגיעה קשה מאוד ברקמות, היינו חייבים להתערב ולנתח, ולתקן את הלסת. היו שם המון רסיסי עצם של הלסת שהתרסקה", הוסיף ד"ר דבקו.
3 צפייה בגלריה
ד"ר אמיר לביב במהלך הטיפול בעידן בצלאלי
ד"ר אמיר לביב במהלך הטיפול בעידן בצלאלי
ד"ר אמיר לביב במהלך הטיפול בעידן בצלאלי
(צילום: אסותא אשדוד)
תמונת המצב לא הייתה ברורה לחלוטין לרופאים, אבל אז עלה הרעיון: לייצר דגם של הלסת שלו בעזרת מדפסת תלת-ממד, ועל בסיסה לבחור בטיפול הכי נכון. "אחרי ארבעה ימים עלה הרעיון. עשינו לו צילום CT של הלסת. פניתי לחברה שאני עובד מולה שמתמחה בהדפסות של תלת-ממד בגוף האדם וגם מייצרת שתלים, פלטות, דגמים וכו'. הסברתי להם שמדובר בחייל צה"ל ושלחתי להם את צילום ההדמיה של הלסת. עוד באותו היום ישבנו כמה רופאים עם נציגי החברה על תוכנה מיוחדת וסידרנו את הצילומים לקראת ההדפסה.
3 צפייה בגלריה
עידן בצלאלי פציעה בלסת
עידן בצלאלי פציעה בלסת
מבנה הלסת שהודפסה בתלל ממד
(צילום: אסותא אשדוד)
"לקחנו את לסת ימין שלא נפגעה והעתקנו אותה כמו שהיא ללסת צד שמאל. כך יצרנו בעזרת תוכנה וירטואלית תמונה של לסת תקינה של בצלאלי. לאחר מכן שלחנו להדפסה וקיבלנו את מבנה של הלסת שלו מפלסטיק, ממש אחד לאחד. במילים אחרות, יצרנו מודל של הלסת כפי שהיא צריכה להיות, ומודל נוסף של הלסת הפגועה. במצב המצב הזה כבר הכול התבהר, כי ראינו את הלסת ממש בעיניים והבנו איזה טיפול הוא צריך. נכנסנו לחדר הניתוח אחרי שעשינו התאמה של פלטות, התקנו אותן, קיבענו עם ברגים וסיימנו. כעת ממתינים לריפוי העצם. הפלטות מחזיקות את העצם עד הריפוי. ההליך הזה קיצר משמעותית את זמן הניתוח ונתן תמונה ברורה יותר ופשוטה יותר, מה נכון לעשות וכיצד", הוסיף ד"ר דבקו.
כעת בצלאלי מרגיש טוב יותר. הוא אפילו החל לאכול מזון קשה. הוא השתחרר מבית החולים בסוף השבוע ונמצא במעקב ושיקום בבית החולים תל השומר. הוא עדיין מתמודד עם פגיעה נוספת בעמוד השדרה.